Grondverwerving twee percelen in Hushovervelden

Wethouder Thomas van Gemert kan met steun van de raad overgaan tot het verwerven van twee percelen aan de Rietstraat.

© Fractie Weerter VVD

De gemeenteraad van Weert dient geen wensen en bedenkingen in ten aanzien van het voornemen van wethouder Thomas van Gemert om twee percelen te verwerven aan de Rietstraat.

De gemeente heeft eerder het voorkeursrecht gevestigd op de percelen die gelegen zijn ten noorden van de Rietstraat in het nieuw te realiseren woongebied Hushovervelden, aansluitend aan Laarveld. Met het aangaan van deze overeenkomst wordt een groot deel van de gronden gelegen aan de Rietstraat eigendom van de gemeente. Daarmee wordt een belangrijke stap gezet om ook in de nabije toekomst over te kunnen gaan tot de realisatie van woningen in een uitbreidingsplan.

De ontwikkeling van woningbouw op de aangekochte gronden vindt plaats na het doorlopen van de planologische procedure en nadat de uitgifte van gronden in fase 4 van Laarveld is voltooid, naar verwachting in de loop van 2029.