De ondernemerschallenge, nu ook in Weert!

Op diverse plaatsen is de ondernemerschallenge al gestart. En nu ook in Weert! Doe je boodschappen bij je lokale ondernemers, koop zo veel mogelijk lokaal en houd daarmee onze ondernemers overeind! Inclusief behoud of juist terugkeer van levendige winkelstraten.

Wat moet je doen?

Maak een foto van het boek dat je hebt gekocht, van de maaltijd die je hebt besteld, van jouw favoriete artikel of jouw favoriete ondernemer! Post deze op social media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) en/of stuur door naar (lokale) pers. Tag de ondernemer en voeg de de hashtag #ondernemerschallenge toe. Doe dit zo vaak mogelijk in de week dat je wordt uitgedaagd (gechallenged). En daag zelf minimaal drie vrienden of familie uit hetzelfde te doen.

Waarom deze actie?

De Coronacrisis raakt ons allemaal, ook de lokale ondernemers. Zij vechten misschien wel voor hun voortbestaan. Die ondernemers verdienen nu een extra steuntje in de rug. Dat kunnen wij samen doen. En daarom doe ik, raadslid Marie-Thérèse van den Bergh, mee. Ik koop lokaal, altijd al! Lokaal kopen is gemakkelijk, betaalbaar en leuk. Niet alleen nu, in het zogenaamde nieuwe normaal. Altijd, ook in het gewone normaal. Steun daarom de lokale ondernemers en doe mee met de #ondernemerschallenge!

Bij wie kun je kopen?

Koop bij de lokale ondernemers in Weert! De #ondernemerschallenge laat zien hoe leuk, gemakkelijk en net zo betaalbaar en snel lokaal boodschappen doen is. Bekende boekhandel B op de Markt levert het boek net zo goed als bekende site B. Die kleding in Weerter modezaken? Daar hoef je niet voor naar plaatsen als E of R. En wat denk je van schoenen? Net zo snel en betaalbaar gekocht in Weert. Inclusief service en persoonlijk advies.

Uit eten gaan, ook zo’n mooi voorbeeld. Nee, het kan nu niet op locatie. Maar wel je favoriete maaltijd thuis. Bestel het maar bij je restaurant.

En natuurlijk vergeet ik artikelen en winkels, noem ik bewust geen bedrijven en straten met naam, maar o, wat gun ik het onze ondernemers en Weert!

Wat levert het op?

Je laat zien dat je een lokale ondernemer steunt en dat is belangrijk. Je laat zien dat lokaal kopen leuk, gemakkelijk en net zo betaalbaar is. En onze ondernemers verdienen het! Zij zorgen ervoor dat in Weert eigenlijk alles voorhanden is. Zij zorgen ervoor dat Weert leeft, dat winkelstraten levendig kunnen zijn.

Doe mee!

Waarom doen wij dan niet mee? Koop lokaal (houd je aan de richtlijnen!), maak die foto (als de ondernemer het goed vindt natuurlijk) en plaats deze waar mogelijk. Koop lokaal, het nieuwe normaal? Ik dacht het toch van niet. Koop lokaal, het gewone normaal! En blijf dat doen, ook zonder deze actie.

Vragen, informatie?

Als je vragen over de challenge hebt of een mooie ervaring wilt delen: fractievvd.weert@gmail.com

Of stuur ons een bericht op Facebook/Twitter.

Veel succes!

Marie-Thérèse van den Bergh