Kieslijst Weerter VVD bekend!

“Een kwalitatief goede en sterke lijst”, aldus lijsttrekker Frans van Eersel, momenteel wethouder Economische Zaken en Ruimtelijke Ordening in het college van B&W. De leden van de Weerter VVD stelden op maandagavond 4 december de volgorde van de kieslijst vast.

Na de lijsttrekker volgen twee huidige gemeenteraadsleden Wendy van Eijk en Thomas van Gemert. Verder staan in de top 10 veel nieuwe namen. Bovendien is er gekozen voor een goede spreiding van kandidaten over de verschillende wijken in de stad en de verdere gemeente.

De huidige steunfractieleden Marie-Thérèse van den Bergh en Joost Wiezer staan op respectievelijk 4 en 5. Op de plekken 6 en 7 staan Stramproyenaren Fer Kurvers en Mounir Marzouk. Op 8 staat Lars Lambers, op 9 Tom Schouten en Carla van de Wetering sluit de top 10 af.

Ook staan er enkele bekende namen op de lijst, zoals Louis Boonen, Patrick Tullemans en Joey Engelen. John Cardinaal steunt als lijstduwer de lijst van de liberalen. Van Eersel is heel trots op deze lijst: “Ik heb enorm veel zin om me in te zetten als lijsttrekker voor de Weerter VVD met dit geweldige team van zeer gekwalificeerde mensen. Het is een goede mix tussen oud en jong, ervaren en nieuwe mensen. We willen aan de slag, ons verkiezingsprogramma ligt klaar! Samen willen we ons de komende jaren inzetten om van Weert nog een fijnere stad maken om in te wonen, werken en recreëren.”

Volledige lijst

1. Frans van Eersel (54), Heiligenbuurt