Weerter VVD bezoekt Kr8tig

Op vrijdag 26 januari tussen 10.30u tot 12.30u bezoekt de Weerter VVD de organisatie Kr8tig aan de Parallelweg 168 in Weert.

De beste sociale voorziening is een betaalde baan. De VVD wil dat zoveel mogelijk mensen aan het werk gaan. Iedereen heeft talenten en het is zonde als die talenten niet worden benut. Veel mensen staan aan de kant. De VVD zet in op een optimale samenwerking tussen overheid, onderwijs en ondernemers. Krachten moeten worden gebundeld.

Kr8tig wil mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt hernieuwd kansen bieden. Met de opbouw van zelfrespect en toekomstperspectief als belangrijke drijfveren. In de opzet wordt uitgegaan van de individuele mogelijkheden van ieder persoon. Kr8tig probeert voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een brug te slaan naar werk. Deelnemers vanuit diverse maatschappelijke achtergronden krijgen er een gericht maatwerktraject en/of een beroepsopleiding met gelijkwaardigheid en onderling respect als uitgangspunten om nadien krachtiger in de maatschappij terug te kunnen keren.

Joost van Weerde zal een inleiding verzorgen over de missie, visie, het aanbod en de werkwijze van Kr8tig. U krijgt volop de gelegenheid om vragen te stellen over wat Joost belangrijk vindt, te discussiƫren over de rol van de politiek en de gemeente Weert. Joost zal ons rondleiden in de bakkerij en de fietswerkplaats. We sluiten af met een gezamenlijke lunch.

Bij dit werkbezoek zal ook aanwezig zijn Chantal Nijkerken, VVD Tweede Kamer lid, woordvoerder (o.a.) Participatiewet. U kunt met haar kennismaken en uiteraard vragen stellen over haar werk in Den Haag. Het is altijd interessant om te horen en te zien hoe de wetgeving die in Den Haag wordt bedacht, uitpakt in de dagelijkse praktijk.

Mogen wij op uw komst rekenen? Uw aanmelding kunt u kenbaar bij via mail aan Wendy van Eijk (w.van.eijk@weert.nl).