Nieuwe fractie Weerter VVD

Afgelopen woensdag 21 maart vonden de gemeenteraadsverkiezingen plaats in Weert. De Weerter VVD behaalde bij deze verkiezingen 3.115 stemmen. Dit leverde ons 4 zetels op in de gemeenteraad. Alle zetels zullen ingenomen worden door kandidaten die met voorkeur gekozen zijn, namelijk Frans van Eersel (1403 stemmen), Wendy van Eijk (348 stemmen), Thomas van Gemert (278 stemmen) en Lars Lambers (203 stemmen).

Gisteravond vond de eerste fractievergadering plaats van de nieuwe fractie. Tijdens deze vergadering is Thomas van Gemert verkozen tot fractievoorzitter. Ook werd Joost Wiezer benoemd tot fractiesecretaris. Marie-Thérèse van den Bergh zal als eerste opvolger vanaf het begin de fractie van dichtbij ondersteunen.

Aanstaande dinsdag 27 maart vindt de laatste raadsvergadering plaats van de gemeenteraad in oude samenstelling. Vanaf 20:00 uur vindt tevens het afscheid plaats van de vertrekkende raadsleden. Voor de Weerter VVD zal John Cardinaal afscheid nemen als raadslid. Iedereen is welkom tijdens deze openbare vergadering in het stadhuis.

Op donderdag 29 maart vindt de installatie plaats van de nieuwe gemeenteraad vanaf 19:30 uur. Ook deze bijeenkomst in het stadhuis is openbaar.