OZB aanslag ontvangen?

Ook net je OZB-aanslag ontvangen? Voor betaling van onroerende zaak-belasting, riool- en afvalstoffenheffing? De Weerter VVD zet zich in voor zo laag mogelijke lasten, passend bij de stad die Weert wil zijn. Het gaat tenslotte om jouw belastinggeld!

OZB-percentage

Dringende wens, verzoek van de Weerter VVD: wijziging OZB enkel met zgn “inflatiecorrectie”. Niet meer dan noodzakelijk. Voor eigenaren van woningen is dit gelukt. Het percentage OZB voor eigenaren van woningen is zelfs ietsje gedaald (het bedrag waarschijnlijk gestegen omdat je pand meer waard is geworden).

Voor eigenaren van niet-woningen is het amendement/wijzigingsvoorstel van de Weerter VVD in november 2021 niet aangenomen. Fractievoorzitter Thomas van Gemert had in dit voorstel gevraagd voor 2022 ook hier enkel inflatiecorrectie toe te passen. Het gaat om ondernemers, verenigingen en stichtingen met een eigen pand. Zij hebben het door corona al zwaar genoeg. En er was geld voor als andere partijen reële afgesproken bezuinigingen gewoon door hadden laten gaan! Maar dat voorstel haalde het wel. En het OZB-percentage voor niet-woningen stijgt, meer dan nodig.

Stem 16 maart as. VVD!

Helaas, ons wijzigingsvoorstel haalde het niet. Met vier raadsleden op totaal 29 is het moeilijk. Maar stem 16 maart as. VVD! Hoe meer stemmen, des te beter!

VVD, voor een betaalbaar thuis in Weert!

Marie-Thérèse van den Bergh,

Weerter VVD-raadslid