Openhouden oversteek Hushoverweg bij de turborotonde

Openhouden oversteek Hushoverweg bij de turborotonde

7 juni – De raad nam vanavond een amendement aan dat was ingediend door Lars Lambers van de Weerter VVD in samenwerking met DUS Weert, CDA en PvdA. Dit amendement zorgt ervoor dat de oversteek Hushoverweg bij de turborotonde open blijft.

Het college stelde onlangs voor, bij het voorstel tot rioolaanpassing op de Hushoverwegde oversteek Hushoverweg bij de turborotonde op te heffen. Dit ondanks dat de raad op 10 juni 2020 besloten heeft dat die oversteek open moet blijven. Naar de mening van de amenderende partijen hebben zich sindsdien geen wijzigingen in de verkeerssituatie voorgedaan anders dan dat een fietsbrug en een gelijkvloerse oversteek nabij de Wiekendreef is gerealiseerd. Als gevolg van de komst van de fietsbrug en de gelijkvloerse oversteek is volgens de Weerter VVD de verkeersintensiteit bij de oversteek Hushoverweg juist afgenomen, er gaat immers ook verkeer via de andere routes. De kans op ongelukken is daarmee afgenomen.

Lars Lambers van de Weerter VVD is van mening dat het college het besluit van de gemeenteraad van 10 juni 2020 dient te respecteren. Dit was en is tevens de wens van het merendeel van de bewoners en wijkraad.