Kwartiermaker aan de slag om Weert Marketing nieuw leven in te blazen

28 september 2023: De coalitiepartijen van Weert hebben in de raadsvergadering van donderdag 28 september ingestemd met de komst van een kwartiermaker om Weert Marketing nieuw leven in te blazen.

De Weerter VVD vindt het noodzakelijk dat Weert gepromoot wordt als aantrekkelijke stad. Wij geloven nog altijd in de oprichting van een citymarketingorganisatie zoals eerder besloten is in de gemeenteraad in combinatie met de eerder vastgestelde merkstrategie. Het fundament is goed wat de Weerter VVD betreft en het niet slagen van de organisatie door het teruggetreden bestuur heeft andere oorzaken.

Vanuit diverse gesprekken met onder andere ondernemers in de binnenstad en in de toeristische sector is er op dit moment sterk behoefte aan de promotie van Weert. Wat betreft de Weerter VVD is het opnieuw ter discussie stellen van de eerder gestelde kaders, zoals door de oppositiepartijen meerdere malen is aangedragen, dan ook een zeer onwenselijke stap die voor onnodige vertraging zorgt.

Dat wil volgens VVD-raadslid Van Grimbergen niet zeggen dat we niet kritisch moeten blijven kijken naar hetgeen eerder besloten is. Wat ons betreft kijken we altijd kritisch naar onszelf. De doorkijk zoals nu voorligt is wat de Weerter VVD betreft helder.  We gaan ervan uit dat een kwartiermaker op korte termijn aan de slag is om ook voor 2023 nog promotieactiviteiten uit te kunnen voeren met de resterende subsidiemiddelen van € 52.500. Hiervoor diende de Weerter VVD samen met de andere coalitiepartijen tijdens de raadsvergadering een amendement in.

Naast de activiteiten op korte termijn gaan we als gemeente een zorgvuldig proces doorlopen dat ervoor gaat zorgen dat door een toekomstbestendige citymarketingstrategie en het eenduidig en aantrekkelijk positioneren van Weert meer bezoekers, inwoners en ondernemers voor de langere termijn bewust kiezen voor Weert. Als VVD volgen we dit proces op de voet omdat we absoluut willen voorkomen dat opnieuw problemen rondom de organisatie gaan ontstaan.