Een doorstart voor Stichting Weert Marketing
Al in april 2021 heeft de gemeenteraad van Weert de strategie en organisatie vastgesteld voor citymarketing. Dit had moeten leiden tot allerlei inspanningen vanuit een Stichting Weert Marketing om Weert aantrekkelijker te maken voor bijvoorbeeld bezoekers, toeristen, bedrijven en toekomstige bewoners.
De Stichting zit echter sinds 1 juli 2023 zonder bestuur en werkorganisatie. Een meerderheid van de raad heeft daarom op 28 september 2023 ingestemd met de komst van een kwartiermaker die ervoor moet zorgdragen dat Stichting Weert Marketing een doorstart maakt.
Zeker gezien de sterke behoefte van ondernemers om de promotie van Weert juist nu concreet te maken heeft De Weerter VVD mede ingestemd met de komst van deze kwartiermaker. Wij waren blij dat de in 2021 vastgestelde merkstrategie ook voor de doorstart van de Stichting de basis zou zijn en dat niet opnieuw het wiel hoefde te worden uitgevonden, zoals wel door enkele partijen werd voorgesteld.
Vanuit diverse signalen krijgt De Weerter VVD nu toch de indruk dat opnieuw wordt onderzocht wat het doel van de gewenste citymarketing moet zijn en dat er eerst opnieuw naar de inhoud moet worden gekeken en pas daarna naar hoe alles wordt opgezet. Het lijkt er wat ons betreft op dat er de komende tijd vooral weer heel veel gepraat gaat worden en weinig zichtbaar wordt van een Stichting die zich concreet gaat inspannen voor de promotie van Weert.
Lilian van Grimbergen van De Weerter VVD stelde in dit kader schriftelijk vragen aan het college.