De Tromplaan op Leuken wordt twee appartementengebouwen rijker

De gemeenteraad heeft vanavond tijdens de raadsvergadering opnieuw groen licht gegeven om over te gaan tot sanering van een bedrijf op Leuken. Eerder stemde de raad al in met de herontwikkeling van o.a. de Beemdenstraat en vanavond was de Tromplaan aan de beurt.

Ter hoogte van Tromplaan 2 worden twee appartementengebouwen gerealiseerd, waarvan één volledig uit sociale huurwoningen bestaat (28 woningen) en één uit koopwoningen (29 woningen). Helaas worden bij nader inzien geen ondergrondse bergingen en parkeervoorzieningen gerealiseerd maar vindt parkeren op maaiveld plaats. Het gaat om 66 parkeerplaatsen. Door de inzet van 4 deelauto’s wordt hiermee aan de parkeernorm voldaan.

De Weerter VVD is tevreden dat met dit besluit verder vormgegeven wordt aan de transformatie van bedrijven in woonwijken, het opruimen van kwaliteitsarme bebouwing en de transformatie van commerciële functies naar ‘wonen’. In totaal worden met deze ontwikkelingen 57 woningen toegevoegd. Een mooie impuls voor Weert en specifiek voor de wijk Leuken. Wij zijn er in mindere mate van overtuigd dat met de komst van de deelauto de parkeernorm naar beneden kan worden bijgesteld maar laten ons in deze graag positief verassen.