Groen licht voor Woon-en Zorghuis Swaentjeshof op de Stienestraat 65 te Weert

De gemeenteraad heeft vanavond ingestemd met de realisatie van Swaentjeshof. In Weert hebben we te maken met wachtlijsten voor de verzorgingshuizen en de behoefte neemt alleen maar toe. De komst van Swaentjeshof, op een prachtige parkachtige locatie in Weert,  is wat  De Weerter VVD betreft een mooie aanvulling op de bestaande woonzorgcomplexen. Een verrijking voor Weert. Met dit initiatief wordt voorzien in een concrete behoefte.

Enige kanttekening voor De Weerter VVD was een eventueel risico voor het evenement Bospop met de komst van dit initiatief. Het college heeft onze zorgen in deze echter weggenomen en aangegeven dat de komst van Swaentjeshof geen nadelige gevolgen heeft voor de verlening van een toekomstige vergunning voor dit evenement.

De gemeenteraad heeft enige tijd geleden de gelegenheid gekregen om een kijkje te nemen bij Scheyvenhof in de gemeente Leudal. Een Woon- en Zorghuis van dezelfde initiatiefnemer met alle faciliteiten om volledig verzorgd verder te leven. En prachtige locatie waar je alleen kunt gaan wonen maar ook samen met je partner en waar we als Weerter VVD van onder de indruk waren.