Weert hoort bij de Brainportregio!

In 2022 heeft de Weerter VVD de aansluiting van Weert bij de Brainportregio prominent op de agenda van de Weerter politiek gezet. Weert ligt in de periferie van Eindhoven. De gemeente Gemert-Bakel ligt net zover van Eindhoven als Weert maar verder van Velhoven en de High Tech Campus. Maar Gemert-Bakel is wel onderdeel van de Brainportregio en Weert niet. De enige reden hiervoor is een provinciale grens. Dit is bestuurlijk wellicht een belangrijke grens, maar economisch en maatschappelijk doet deze grens er weinig toe. Maar dat Weert bestuurlijk geen onderdeel is van de Brainportregio betekent wel dat er geen rekening gehouden wordt met onze belangen maar vooral ook kansen bij de ontwikkelingen en initiatieven in dit gebied. En dat is een gemiste kans!

Gisteren heeft de Weerter VVD dan ook vragen gesteld aan het college over het nieuws dat er gewerkt wordt aan een miljardenimpuls voor de Eindhoven regio en in hoeverre Weert hier bij betrokken wordt. Want wij geloven in de kansen van de Brainportregio en zullen hiervoor blijven knokken in het belang van Weert.